Ridpass

Råttan
Igår red Zanna ut med henne.
Idag skrittade jag ut henne med Elin och Kapello i ca. 40 minuter  på långa tyglar.
Pinokio
Idag red jag Noki runt 40-50 minuter på volten. Tror egentligen inte att det blev så mycket träning för hans del men jag nästan dog. Jag fick plocka fram muskler som jag på ett sätt inte har, eller hade nån aning om att jag hade för att galoppera på en sån stor häst gör jag inte varje dag. Som sagt, stor och stor galopp, nått stämde inte, jag är ju van vid min "ponny" för Råttan är verkligen en liten ponny jämfört med honom.
Som sagt var det nog inte så mycket jobb för Nokis del, men jag plockade ändå ner honom lite i formen och så Elin tjatade på mig samtidigt som hon red Pajaz. Jag tror och hoppas mest på att det är ovana att rida en sån "stor" häst, egentligen tycker jag att hästar runt 170 är ganska lagom till mig, men när man inte är van så är man inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0