Hoppträningen i onsdags

Råttan
Jag har ju nått Råttans maxgräns kan man säga vad det gäller höjderna. Tävla banor som är högre än 120 skulle kunnat gå men jag kommer ninte att göra det, för det känns som hennes gräns. Så nu ska jag istället "ändra ridstilen" eller vad man ska säga så att hon ska klara hindrena med så lite hjälp av mig som möjligt, just detta övade vi på i onsdags. Jag skulle lägga upp ett grundtempo och länga på tyglarna en aning och så skulle hon "lösa" det själv. Dem gånger det funkade hoppade hon med runda luftiga språng, men det kommer att ta tid innan det blir så en hel bana för det finns en som heter Louise som fortfarande tror att hennes häst inte kan hoppa och lägger sig därför i lite för mycket...
Jaja, rom byggdes inte på en dag eller vad säger man ;)  Men mycket givande träning och om två veckor blir det "fortsättning följer" ;) hiho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0