Tävling - Resultat

110 - 4 fel
120 - 8 fel

Idag var Råttan jätteduktig, hon hoppade klockrent på framhoppning och skötte sig bra på banan också. Hon hade en bra bjudning mot alla hinder och vad jag kände hade hon inte ens tanken på att stanna. Jag är jättenöjd med båda rundorna. Dem hindren som hon rev, eller rättare sagt petade ner, var egentligen mitt fel då jag gjorde några missar.

Det hon river i första klassen är för att hon vet mycket väl att det kommer ett hinder när jag börjar svänga, lite "framhoppningskänsla" - man börjar vända och hästen vet att det kommer komma ett hinder. Jag hann inte riktigt få ut henne för innerskänkeln och missar det spåret/vägen jag vill ta. Hon drar aningen och kommer lite nära hindret, men utan att hon knappt var i det föll bommen.

I 120 var jag förvånad hur fint hon egentligen hoppade, jag hade gått in med "inställningen" varje hinder är ett plus. Sen att hon gick i mål var helt fantastiskt. Det första hindret som hon rev var mitt fel, då det var en linje med 6 galoppsprång från hindret innan, hon kom nära på första hindret och eftersom att linjen inte var rak utan böjd så fick hon hoppa oxer snett för att jag ville ha 6 galoppsprång som det skulle vara och då hann hon inte riktigt med och rev det.

Det andra hindret som hon rev var återigen mitt fel, då det blev "framhoppningskänsla" igen. Jag började svänga och hon drar jag hinner inte få henne bra på och hon hoppar av ganska stort men hinner inte riktigt upp utan touchar i frambommen.

Film kommer  haha, lite störande att mamma täcker halva skärmen i 120 klassen :P men det är väl sånt jag får räkna med när hon blir nervös ;)



 
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0