Hoppträning

Hoppträning på schemat, inte en dag för tidigt då jag tränade senaste gången den 3 april ;) Idag var övningarna avsedda för utomhusbanor, det var lite längre sträckor och då behövs längre och större galoppsteg. Råttan jobbade på bra, hon var ganska stark så två gånger fick jag styra in i väggen för att hon drog så mycket, haha ;)

Vi övade på lite olika böjda spår i början och det fanns också några linjer på den banan som vi sedan hoppade. I slutet låg hindrena på runt 120, trippelbarr, oxrar och räcken. En kombination med oxer in - räcke ut tyckte Råttan var läskig idag. Där stannade hon på A-hindret några gånger och B-hindret en gång. Jag vet egentligen inte varför för hon kom nästan med perfekt avstånd varje gång, hon kanske bara fick för sig nått för stunden förhoppningsvis ;)

En sak blev jag glad för idag, min "skräck" för trippelbarrar verkar vara borta, det kändes inte konstigt på något vis eller så att styra upp mot den :) Små framsteg är bättre än inga framsteg iallafall ;)

Film kommer troligtvis snart :)



/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0