Hoppträning och ridning torsdag 24 mars

Igår var det hoppträning det kändes helt okej, varken jättebra eller dåligt utan sådär Lagom (dumt ord :P). Träningen igår var riktad mot tävling, i början hoppade vi fram på ett litet hinder sedan ett räck och sen en oxer och i slutändan blev det en bana. Kan nog inte säga mycket mer om gårdagen än att en liten kort film kommer upp så snart som möjligt :)

Idag red jag ut i drygt en timma och jag övade på "läxan" som jag fick av Anneli igår, och Anneli + min andra tränare Frida åkte förövrigt till Portugal idag för att vara där en månad att tävla så nu blev jag helt plötsligt utan tränare :P Men det löser sig jag har redan fixat en hoppträning den 3 april.

Tillbaka till "läxan", det är att jag ska få henne att gå i en och samma takt i tävlingsgalopp och få den så rund som möjligt och bara rulla på, så om det skulle komma ett hinder rakt upp och ner skulle hon kunna hoppa det. Inte världens bästa beskrivning, men jag har iallafall satt upp ett mål med denna läxan och det är att Anneli ska se skillnad när hon kommer hem om en månad så det blir att nöta en del :)


ett collage från änglahoppet på några hemmaryttare, fotona är tagna av mina kusiners mamma Anett Markert (jag och Nuggi är längst ned till höger:P)

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0