Hoppning på volten

Idag blev Louise glad, volten hade torkat upp från igår så jag passade på att hoppa lite då en fågel viskade till mig att det kommer att komma mer snö imorgon... :( Det gick bra att hoppa det blev mjölksyreträning på hög nivå :P För innan jag red hade hästarna sprungit ganska länge i hagen (de sprang ifrån Elin när hon skulle hämta Pajaz, haha) så hon var både trött, svettig och allmänt mör efter det. Men jag tyckte inte att det skulle förstöra mina hoppövningar jag planerat.

Jag hade fyra studs på ena långsidan med ungefär 3,25 meter emellan och på medellinjen hade jag två räcken med lite drygt 12 meter. Närmare slutet av ridpasset hoppade jag av och flyttade ett av räckena till andra sidan för att bara ta ett hinder och ingen linje. Hon skötte sig bra jag red även idag med Elins raka bett, i början när jag red fram önskade jag att jag tagit pelhamet men hon började gå riktigt fint på det vanliga raka efter ett tag :)

Gällande hoppningen var det mest att hon skulle få hoppa lite och länga och korta galoppsprången på linjen jag hade och även få fram lite mjölksyra, jag kanske var lite taskig i slutet när jag flyttade ett räcke för jag ställde det i den värsta sörjan men jag tänkte att hon skulle få ta i lite ;) Sån är jag :P



Min lilla Råtta


De fantastiska sköna och snygga stigbyglarna från JinStirrup :) dock blir såna också smutsiga :P


en fin magplatta efter dagens hoppning :P


vet inte hur bilden förklarar det jag gjorde men såhär såg det ut :P

Elin posar finfint...

:P

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0