18 Mars 2011

Hejsan

Igår red jag igen för första gången på en vecka nu, sedan jag åkte.
Pajaz var riktigt pigg. Jag red med hackmore eftersom han har ett litet så i mungipan, man får rida på ett litet annat sätt när man har hackamore, för man har inte samma kontakt i munnen. Vissa hästar funkar det på och vissa fungerar det inte alls.

Igår hade jag gärna haft bett i munnen, för han var på sitt "bus" humör. Hoppade hitochdit, (gjorde sina specialliteter) :P haha
Men så länge  man väntar ut honom så är det ingen fara. När han var i sitt esse så stannade jag honom så att han bara skulle stå stilla. Men det tog ett litet tag men tillslut lugnade han ner sig.
Så blev han riktigt fin :)



/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0