Ridpass

Pajaz fick en välbehövlig uteritt, när han tagit det lugnt nu det senaste får han lite extra energi som egentligen inte behövs. Men om man själv är lugn och räknar till hundra ungefär tusen gånger så blir allt mycket bättre. Han blev jättelugn när jag gjorde det idag och så lyssnade han på små och fina hjälper och sökte sig nedåt i låg form. Han vill helst inte gå med låg form utan han vill hellre ha huvudet lite högre men jag brukar göra tvärtemot än vad hästarna helst vill göra. Nuggi exempel söker sig gärna nedåt så henne försöker jag istället jobba upp i formen för att hon inte ska fastna därnere. Självklart har jag en variation på det hela också, för jag tycker att det är bra om hästarna kan gå i både låg och hög form även att dem kan ställa och böja sig i sidorna osv.

Nuggi blev riden lite spontant på volten, jag hoppade upp på täcket och red med grimma. Hon skulle egentligen fått en uteritt men sen ändrade jag mig att hon skulle vila istället men det verkade inte passa damen för hon fick tydligen myror under täcket eller något så det fick bli lite skritt i alla fall.


Pajaz


Nuggi

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0