Pinokio


Pinokio
(ja, han stavas så^^)

Han blir 8 år i år och är ca 169cm hög.
Han är ett Polskt Halvblod.

Pinokio, (polsk stavning.) Fick jag när han var ca 4 år gammal. Nu har vi haft honom i ungefär tre år.
Pinokio, är mer åt hopp hållet. Han har startat upp till 120 nationell i nuläget med mig. Han är älskar att hoppa. 
Noki, som vi kallar han, var min första unghäst. Så det har varit roligt att utveckla honom från att ha bara kunnat skritt - trav - galopp och små hoppa på 80cm.  
Man kan säga att han är en väldigt klantig när det kommer till att skada sig i hagen, jag vet inte hur många sticksår osv han hade förra somaren... Men det konstiga är att han inte alls är så när man rider han är rädd om sina ben och lyfter upp (väldigt) noga sina framben när han hoppa, ibland lite för mycket kanske :P

När han står i sin box, vill han helst vara i fred. Han är ingen sådan häst som står med huvudet ut ur boxen och vill bli klappad. Så länge man låter honom stå som han vill där och inte stressare runt hans box är han nöjd.

Idagens läge så är han tyvärr sjuk. Vi märkte av att han inte var som vanligt på en tävling, så vi kollde upp med veterinären och det visade sig att han hade sänkt imunförsvar.ren otur. Så nu håller vi på att bygga upp det igen.. Vi ska iväg och kolla honom och ta prover nu igen för och se om det har blivit bättre på tisdag så får vi se om jag kan börja sätta igång honom igen.

 
från i somras när vi red och badade med hästarna.

Somras i Tranemo

Tranemo

♥// Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0