Dagens träning

idag har jag haft årets första dressyr träning. Det gick verkligen super! Han kändes jätte mjuk och fin. Var avslappnad i gångarterna och lyssnade bra på övergångarna.
Vi tränade mycket på att lösgöra han framme i bogen. Alltså det gjorde vi igenom att överställa honom åt ena sidan och sedan mjukt ställa över till andra.
Idag fick jag också en så otroligt rund och fin galopp! Jim sa att det var verkligen den finaste galoppen som han har sett på honom under den tiden han har tränat oss. Det är roligt att höra för då vet man att det går framåt :)
Det är också dels tackvare louise som hjälper mig när jag blir tvungen att jobba! Hon har nu under åren lärt känna honom, ( för han är speciell, och det tar ett tag innan man riktigt lär känna honom..) Men hon har också en väldigt bra balans som behövs är man rider honom! ;) För han kan få för sig att göra lite "skutt" i bland :P

jag har tyvärr inga bilder eller videos från träningen på grund av att jag måste köpa ett minneskort till den nya kameran, så man ska slippa ta bort kort/videos mm som man har tagit innan^^ Men jag tror louise tog några, så det kanske kommer upp något senare om vi har tur!


En gammal blid från i höstas

♥ / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0