Kiropraktor

Idag red jag Nuggi på ängen igen, men istället för att växla tempo i galoppen som igår så lät jag henne istället värma upp med en ganska stor ram för att sedan när hon blivit lite varm minska ramen och stärka bakdelen. Jag tyckte att hon skötte sig bra även idag, dock när jag travade av blev hon lite stark hon kan lätt bli det men jag vet inte varför det är just när jag travar av  :S

Senare på kvällen kom kiropraktorn, han kom för första gången för tio veckor sedn tror jag att det var, då var Nuggi sned i ryggen noch hennes höftben var olika höga samt hade hon en låsning i bogen. På tre gånger har han nu fått bort detta och hon ska vara helt rak, hennes höftben är lika höga och låsningen i bogen är borta.

Fast idag fick han kolla på halsen också för jag tycker inte att hon är lika stark i vänstersidan som i höger. Jag har märkt det både i ridningen och när jag gör "morotsleken". Han knäckte lite och höll på så jag får väll se om det hjälpte ;)


här har hon tre nålar, en mitt på rumpan och en på vardera sida (tre rosa saker)


hon fick även en på benet som skkulle göra någonting mot någon galla :P (en blå sak)

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0