Dagens ridpass

Idag red jag två pållar både Pajaz och Nuggi. Pajaz fick en uteritt på en timma med mycket galopp, på bortvägen var han ganska spänd och skulle inte jobba men på hemvägen då jobbade han på troligtvis i hopp om att jag skulle släppa iväg honom :P Han var lite löjlig eller nee mycket löjlig när vi skulle gå över en bro, han skulle absolut inte gå över. Det var inte farligt eller något men han ville bara inte, vi hade en tävling i några minuter med piruetter och stegringar om vem som var envisast, jag Vann! :) haha

Nuggi red jag på ängen för det började skymma så jag tänkte att det var lättast att rida där. Jag red igenom henne lite och delade upp passet så det blev ungefär lika mycket arbete i både galoppen och traven. Jag gjorde stora och små volter för att kontrollera att hon var med mig och det funkade finfint. Jag red i ca 40 minuter.


en nöjd Pajaz med massa "skum" på både benen och martingalen


Råttan

Juste, "uttagningen" till Div 1 är klar och jag blev en av dem 6 som får vara med :D

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0