Träning för Emma Emanuelsson

Idag var det träning i ridhuset för Emma, jag har inte tränat för henne innan bara hennes syster Anna, och det var rikitgt kul. Mycket bra träning, i början red vi fram jättelänge ungefär så länge som ett markarbets pass hemma på volten är, så jag blev lite orolig att Nuggi inte skulle orka hoppa men det var inga problem.

Uppvärmningen var super,några steg fram -några tillbaks, sidoförflyttningar, öppnor, serpentiner, halter, åttvolter. Det gorde vi i ca 30-40 minuter tror jag. Efter det travhoppade vi någon gång på ett räck och sen hoppade vi några linjer i taget som sedan blev en lite omhoppningsbana och sen blev allt en bana.

Nuggi kändes fin och fick mycket beröm av både Emma, som sa att jag hade en fin liten häst och hoppar som en katt ;), och dem som jag brukar träna och tävla med sa att dem aldrig sett Nuggi så fin på länge. Jag antar att det är bra :P

Lägger upp en video, men det går ju inte zooma med iPod så vet inte hur mycket man ser men det är ju något iallafall ;)



/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0