Hoppning och uteritt i regnet

Man måste bara älska Borås vädret, det är sant man måste det annars går det ite att ha häst på detta stället. Det regnar mer eller mindre konstant. Bara man ler lite och får ont i kindmusklerna försvinner tankarna om dåligt väder ganska snabbt :P

Nuggi fick hoppa lite, jag ställde upp en trekombination på 50 cm och höjde hindret i mitten alleftersom, och som uppvärmning gjorde jag mycket sidoförflyttningar på både rakt och böjt spår och när jag började hoppa hoppade jag en åttvolt snett över hindrena. Ska försöka rita en bild eller något :P

När jag väl hoppade kombinationen gick det bra inga konstigheter, Elin hjälpte mig lite och jag satte upp henne på Nuggi sen för den lilla hoppryttaren har inte hoppat på 5 månader :( Men nu blev hon glad :D Elin har inte hoppat Nuggi på flera år och för att heller inte hoppat på så länge gick det väldigt bra, tror hon tog ett räck på 110 - 120 i slutet :)

Pajaz skrittade jag ut med på 40 minuter tillsammans med Elin och Noki ;)


Sessis (min gamla ponny) och Pajaz

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0