7 April 2011

Igår
Var det dressyr träning för Jim med Pajaz. Träningen gick jätte bra. Även om Pajaz hade en "rädd för allt dag".
Vi tränade mycket på att hålla honom i en väldigt lågform och få honom stadig där.
Anledningen till att vi jobbar mycket med att få honom i en så lågform som möjligt är för att, Pajaz får ett mycket lugnare steg. Han rör sig nästan helt annorlunda.
Vi jobbade också mot slutet med att han skulle länga steget. Och komma upp i mot en mer ökad trav.

Jag fick också en "läxa" till nästa gång som jag ska jobba med. Det är att jag får honom stadig i den lågaformen så att jag, när jag tränar nästa gång får plocka upp honom istället. :)

Noki fick vila.
Jag planerar att jag ska skritta honom varannan/var tredje dag. Efter som jag inte ska anstränga honom för mycket, utan det handlar om att han ska få röra på sig lite.


En liten video på Pajaz från igår.

// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0