20 April 2011

Hejsan!
Hann inte skriva igår, så jag tänkte göra det nu...
Jag red ut en runda på ca 1 timma 15min med Louise. Det blev mycket trav och galopp.
Red på ett vanligt tredelat bett. Vilket gick ganska bra, han har blivit lite svårare att rida med det eftersom jag har ridigt så mycket med kandaret nu. Det är väl det som är nackdelen med att ha ett starkare bett= dom vänjer sig...
Men får ta och stå ut! och fortsätta rida på tredelat när jag rider ut i skogen :)

Idag var det träning för Jim som vanligt på onsdagar.
Första halvan av passet var han jätte fin, lyssnade bra och så. Men sedan började han se spöken överallt... Han blev rädd för när solen sken i marken, en grön pall osv. För att få honom att tänka på annat så red jag på mittvolten i en ökad galopp, men jobbade fortfarande med formen osv.
Men jag är ändå nöjd med träningen idag. Jag får tänka på det positiva istället :)

Noki,Skrittade ut en runda på 30min. Red lite i backar osv. Han hostade även lite idag, jag som hade hoppats på att det var färdig med det nu...
Men håller tummarna på att det var för att dom hade lagt ny grus på (grus-)vägen, och det dammade väldigt mycket.


Solen skiner!

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0