11 April 2011

Pajaz

Det blev en runda på ungfär 45-50min. Red ut med Louise och Zanna :)
Jag hade hackamore på honom idag, så han kunde vila munnen lite från bett.
Jag tycker det är jätte bra när man varierar bett, för då får man oftast större reaktion av betten i själva (den reaktionen man vill ha).
ex. När jag rider ut Pinokio så har jag ett tvådelat bett smalt, medans när jag hopptränar så har jag ett raktbett.
När jag rider ut eller ibland i paddocken så har jag ett tredelat bett eller möjligtvis hackamore, medans när jag tränar dressyr har jag ofta kandar.
Noki

Idag fick Noki en runda på ungefär 30min. Lät han bara skritt med långa tyglar,utan att jobba/kräva för mycket av honom.
Pajaz i somras^^
Noki i somars^^
// Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur går det med "Noki"? Kommer han bli helt återställd så du kan ut och tävla med honom igen? :-)

2011-04-12 @ 11:15:22
Postat av: Elin & Louise

sv: Noki kommer vad vi vet nu att bli bra, men det kommer ta en väldigt lång tid. Så vi hoppas på att han kan börja att sätta igång till hösten :)

2011-04-12 @ 18:57:58
URL: http://capaill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0