Första ritten på Kapello

Jupps, så var det, idag red jag på Kapello för första gången och jag hade mina aningar om hur han var att rida och dem stämde ganska bra. Han var känslig i munnen man får absolut inte fastna med handen eller vara hård. Sen ska man gärna vara lite övertydlig märkte jag, men det är inte så konstigt för han är ju en unghäst. Jag red ut med mamma och lena först sen hoppade jag en oxer några gånger på volten. Jag kan säga att han och Råttan är HELT olika! ;) Men jag tyckte att han kändes fin och med lite mer arbete kan den hästen komma långt ;)

Sen hoppade jag upp på Råttan och red henne lite. Blev så sugen att hoppa henne med så jag tog oxern med henne också några gånger. Blev förvånad hur lätt hon hoppade en oxer på 110, kanske hjälp något att vi tagit några språng på 130-140 de senaste månaderna ;) Hon kändes pytteliten när jag hoppade upp på henne efter att jag ridit Kapello ;)


Kapello

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0