förrgår

Fredag

Pajaz
Louise red honom i paddocken, det gick riktigt bra :)

Noki
Vila

Kapello
Idag var vi iväg och provade sadel. Innan red jag i min dressyrsadel som jag har till Pajaz, eftersom de var den enda som passade tillräckligt bra. Men tillbaka till sadelprovningen... Vi åkte till Svensk ridsport i Kungsbacka och testade. Jag var där och hittade min dressyrsadel, som jag är jääätte nöjd med!, så jag ville åka dit igen.

Men resan började inte så roligt... Allt gick bra när vi lastade Kapello i transporten, han skötte sig jätte bra. Men när vi hade kört en liten bit på grusvägen, så såg jag att han hade hoppat över fram bommen, (Vi har en kamera i transporten så man kan se vad de gör...), och det är jag verkligen tacksam för att vi har!
Vi stannade så fort som möjligt, jag gick och drog i säkerhets "spaken" till fram bommarna, som finns på utsidan på Thule släp. Bommen släppte och han landade på fötter igen.
Jag väntade några sekunder att öppna fram dörren så han skulle få hämta sig lite. Men när jag öppnade stog han så snällt där och undrade bara vad som egentligen hade hänt.
Jag kollade hans ben och det var ingen fara, så vi satte upp bommen fram igen  och åkte vidare :)
Resten av resan stod han stilla som ett ljus och gjorde ingenting, jag tror han lärde sig något :P

När vi kom fram till Kungsbacka, kom sadelprovningen igång...
Tillslut fastnade jag för en hoppsadel, Knights. Den var skön och passade Kapello jätte bra :)
Så den fick följa med hem, hittade ett nytt träns till kapello, två nya bett också (visar senare)

Hemresan gick jätte bra utan några problem :)

(Har inga kort från sadelprovningen, eftersom min mobil har gått sönder, men bilder på sadlen kommer)


Det fick bli en sommarbild, som får lysa upp inlägget ;)
♥// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0