Vardagsridning



Lördag:
 
Red ut, jobbade i mest i trav och sedan lite galopp. Han var väldigt på (pigg) framåt.  Jobbade mycket med skänkelnvikningar från sida till sida, på grusvägen. Till slut efter många om och men så lyckades han lugna ner sig. :P
Var ute i ca 30min.

Söndag: 
Idag så red jag på ängen, den är nästan perfekt nu. Den är inte helt platt utan det är liten uppför och liten ner för, det gör att de får en mer varierade träning för hela kroppen, än när man rider t.ex. i paddock. Och nu när det inte går att rida i paddocken så passar det perfekt. 
Pajaz, protesterade några gånger i början,för att han inte orkade jobba men när jag tänkte framåt så fick han annat att tänka på och jobbade på bra. Han blev riktigt fin! 
Red i ungefär 45min.

Det känns som om Pajaz börjar bli riktigt fin nu. Mjuk och fin i kroppen. Han börjar ju till och med få en (liten dressyr) nacke ;) haha 

/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0