Ridning

Idag red jag både Pajaz och Nuggi, men det tog ett tag innan jag kunde börja rida för isen på Häggån som ligger alldelles intill hagen spräckte så det lät jättehögt och hästarna blev rädda och började springa. Så jag försökte ändå testa om det gick att få in någon av dem men dem började leka istället men tillslut fick vi tag på dem.

Pajaz fick en uteritt på ca. 1 timma med ganska mycket galopp och matte :P Jag räknar från 1-4 i väldigt lugn takt hela tiden för att få honom lugn och tro det eller ej men det funkar mycket bättre än om man bara tänker att man ska vara lugn ;)

Men pigg som han är så är det klart att när vi ska skritta av att han börajar trava som alltid jag tog i tyglarna som vanligt för att få han att skritta men då gör han världens mest ovänatde språng upp iluften följd av en riktig kickning bakåt. Louise var nära på att flyga av men även denna gången satt hon kvar :)


Pajaz

Nuggi fick också en uteritt det blev galoppträning i backar, det finns en väg bakom stallet med tre bra backar så jag tog galopp uppgör allt sen trav ner tog 30 minuter bara :) Men i hagen innan idag hade hon tappat en sko, jag såg att hon inte hade någon på ena bakhoven, men som tur var hittade mamma och Lena skon så Lena kunde ta på den :) Sen har hennes ena framsko spruckit :S det är något jag aldrig varit med om tidigare.

Nuggi aka. bitchen har sedan igår när hon är själv inne ställt sig diskret på ett ställe i boxen för att sedan drämma till boxväggen, haha. Hon är för rolig, hon tror att det hjälper också för att få uppmärksamhet :P


Råttan

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0