Hejsan

Dagens ridpass:

Kapello

Red på volten i ungefär en timma. Jobbade med tre upphöjda bommar på en rak linje med 12,5meter emellan. Fokuserade på att han skulle hålla sig i en stadig galopp. Han som är så ung är detta en jätte bra övning, som stärker honom, men också bra sätt för mig som ryttare att hålla fokuseringen. Om jag har bestämt mig för att ha tre galopp steg eller fyra emellan så ska jag hålla fast vid det.

Sedan tog jag några språng på en oxer så att han skulle få hoppa lite större språng.
Idag hade jag också ett gummiband löst spänt på honom. Det fungerade jätte bra, han kändes mer stadig i sig själv.

Pajaz

Tömmkörde honom. Det var ett tag sedan jag gjorde det nu, och han tyckte det var jätte kul. Kommer ihåg för länge sedan när han blev skadad i ryggen och jag gjorde det istället för att rida var och varannan dag i ca ett halvår, och nu gör jag det knappt en gång i månaden...Men det är ett jätte bra sätt att få hästen att jobba med hela kroppen.

Noki

Red även honom på volten i tog lite trav och galopp, tog även något språng på oxern. Han är verkligen helt otrolig att hoppa. Han vet exakt hur han ska göra och är så säker. Det är verkligen så härligt att hoppa honom igen även om det inte alls var någon höjd eller så, men det kändes bara så rätt. Det kändes inte ens av att det har gått 9 månader... Han taxerade rätt och bjöd som vanligt mot hindret. 


Kapello

// Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0