hejsan vad tiden går...

Skit vad länge sedan vi uppdatera här!! Men saken är den att det händer mycket nu...

Till en början var vi hos veterinären med Kapello förra fredagen, och kollade tänderna på honom. Allt gick bra, han fick iordning gjort sina tänder så nu är de så fina så.

Gårdagens ridpass:

Pajaz
Longerade honom med gummiband. Han skötte sig jätte bra, jobbade på fint.
Gjortde många övergångar osv. höll på i ca 30min.

Kapello
Skrittade ut en runda på 35min. Lät honom gå i en ledig form, så han bara skulle skritta på i bra takt.

Noki
Vila

Dagens ridpass:

Pajaz
Red ut en runda på 40min. Blev mycket trav och galopp. Tränade även han att gå i en väldigt samlad galopp på en lång rak grusväg.
Han har kommit in i ett stadie där han är vääääldigt pigg! Han vet inte vad han ska göra av allt... Det är lite konstigt eftersom de började gå ut på natten för några datar sedan. Och då tror man att man ska få motsatta resultatet. Men det är ju inte första gången han förvånar mig... ;) haha

Kapello
Hoppade på gräset i ca 50min. Jag hade ett kryss med klossar, och sedan en oxer med vattenmatta och ett räck. Han skötte sig jätte bra, även om det blåste nästan storm!
Jobbade med låg form och tränade även mig att vänta mot hindret så han får en jämnare rytm, och mot slutet måste jag säga att det gick riktigt bra!

Noki
Vila


Favorit i repris ;)

// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0