Ridpass på volten

Träningen för Nuggi idag var ganska bra trots att volten numera är täckt av snö och lite slask. Jag trodde inte att det skulle gå att rida där överhuvudtaget först men det gick. Jag fick anpassa ridpasset till underlaget så det blev att tänka ett steg i taget som jag egentligen för övrigt måste träna mer med henne eftersom att hon lätt kan bli stressad när man kräver olika saker på samma gång.

Jag gjorde också många halter emellanåt och igångsättningar för att när hon är osäker på underlaget vill hon gärna jobba i en ännu lägre form än vanligt och hon är redan ganska låg i formen. Så därför gjorde jag halter för att få henne mer lyhörd och sätta kraften i bakbenen istället för framdelen och det fungerade över förväntan.



Nuggi



Tycker också att Elins inlägg om vad hon gjorde med sina hästar idag inte beskrev riktigt vad det var hon egentligen gjorde :P Ibland kan vi båda två faktiskt få lite små ryck och bara göra nått "fel"/annorlunda eller inte någonting... :O


Pinokio och Pajaz


En sovande Elin?





Denna bruden ska också få en fet applåd för att lyckas sitta kvar på denna gula studsbollen när hon red han på volten idagmed ett tjockt vintertäcke med bara grimma och ett grimskaft (som satt fast mitt under grimman, alltså svårt att styra åt två håll) plus att Pajaz var på studshumör både med framdelen och bakdelen idag alltså en hel massa lämna marken upplevelser ;)

(PS. Kanske kan jag lyckas lägga upp några filmer från både idag och hoppträningen i onsdags snart ;P)

                                                                                                                /Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0