Resultat

Då var första tävlingen för i år avklarad, hoppade som sagt en 115 klass idag och för att vara årets första tävling är jag nöjd.

Det blev två nedslag ett var mitt fel vi hade lite för snabb och lång galopp till ett räcke som var ganska långt efter en oxer. Sen rev hon första hindret som också var ett räcke, hon var bara inte uppmärksam så det var bara slarvigt av henne. Vi fick ett stopp också även detta på ett räck, det kom snabbt ur en kurva och jag hade ingen aktiv galopp, jag hade en bra galopp men inte aktiv. Så 12 fel slutade vi på.

Att jag var så noga med att skriva hinder typen att det var just räcken som vi hade fel på idag är för att det har nästan alltid varit oxrar innan. Antingen har jag tyckt att oxrarna har varit för stora eller så har hon inte nått  över. Så jag kanske kan se dagen som något positivt då hon tog alla oxrar fint även kombinationen ;)


bilden är från en terräng träning för Victoria Carlebäck i somras :)

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0