Pajaz

Här kommer en liten presentation av Pajaz..
Pajaz

Han blir 17år i år och är 158cm hög.
Han är ett svenskt halvblod,(efter Robin Z och Furidant.)

Jag fick Pajaz för ungefär 6 år sedan.
Det som jag fastnade för honom var hans energi. Även om stora delen av provridningen gick ut på att försöka lugna ner han för att få normala takter gångarterna...
Nu tänker ni säkert att jag var galen som köpten en häst som jag knapp kunde trava normalt med. Men saken var den att jag kände bara att kemin stämde mellan oss. Det lilla extra som man bara fastnar för!

Idag har jag som sagt haft han i ungefär 6 år. Vi har haft våran berg- och dalbana, våra lyckliga stunder och stunder där man börja ifråga sätta sig själv vad vi egentligen håller på med.

Pajaz som ni redan kanske har räknat ut har väldigt mkt energi. Detta är något som vi har jobbat med under åren och nu börjar han bli riktigt fin. (och "dressyrkontrolerbar" ;) ) haha
I nuläget tränar jag bara dressyr med honom, på grund av att han respekt mot hinder på grund av dåliga erfarenheter som kommer allt finnas kvar i huvudet.

Så nu är målet att komma ut på dressyrbanorna (ÄVEN om jag är helhjärtat en hoppryttare!!) men får lyssna på hästen, även om man själv vill annat. Men saken är den att jag går och drar på att starta..( tror det är för att jag är rädd för att glömma programmet eller nått sånt... Men egentligen är det ju som att komma ihåg en hoppbana :P )

Oj detta blev inte en kort presentation som det var tänkt, aja nu vet ni lite mer iallafall...






♥ // Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0