Gårdagens ridning

Blev en skrittur med Elin på cirka fyrtio minuter i det härliga vintervädret, på slask och is. Hästarna tycker förmodligen att vädret är lika tråkigt som vi just nu, men våra spralliga hästar rör på sig mycket i hagen under dagarna och är ute väldigt länge så de har säkert inte så ont av att bara bli skrittade just nu.






Men idag är det hoppträning som gäller (Äntligen), tävlingssäsongen närmar sig så det är bara att börja. Det känns ganska skönt att börja i tid för jag tror både att jag och Nuggi är ganska ringrostiga just nu. Jag har hållt igång henne i princip hela vintern men ridningen har inte varit så krävande kan jag väl påstå utan mest för att behålla hennes kondition. Så det har blivit flertalet ridpass på ängar och grusvägar med snö på. För det är en sak och den enda saken jag kan komma på som är positivt med snön det är att det går bra att galoppera och trava mycket även på hårt underlag. Perfekt för mig och er andra som inte har ridhus ;)

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0