Dag 3 - min första häst

Dag 3 - min första häst

Denna frågan är inte den lättaste att förklara :P
Men ska försöka iallafall, sedan får vi se om ni förstår ;)
Okej, min allra första häst var en häst (ingen ponny) som hette Pajas. (ja, den hette så, men stavade med s istället för z)
Jag hade honom på foder, men sedan efter många om och men så åkte han tillbaka till sin ägare. Då blev jag helt förstörd pga att jag hade fäst mig vid honom så mycket. Då bestämde sig mamma och pappa för att vi skulle börja lita häst och det gjorde vi... ett bra Tag. många hästar och många långa bilresor utan att hitta någon som jag fastnade för.
Men en dag när vi hade varit i väg ch provridigt en häst så stannade vi till på hööks en liten stund. Av en ren slup så kollade vi där på anslagstavlan, och så fastnade vi för en annons om ett svenskt halvblod på 158cm, glad häst med mycket energi osv...

Vi bestämde oss för att åka och provrida den. När vi kom dit så träffade ägaren och pratade en liten stund sedan säger hon att vi ska gå och hämta Pajaz... så vi skulle få kolla på honom och rida.
Men jag kopplade inte riktigt att han hette Pajaz så jag var tvungen att fråga igen...:

- Sa du att han hette Pajaz??
- Ja, Pajaz med Z, för han är efter Robin Z?
- åå skit! Det hette min förra foderhäst också, fast med S! :o

haha, nu säger jag inte att jag fastnade för honom för att han hade ett likadant namn, utan när jag provred så kände jag att något bara stämde. Även om han större delen inte kunde skritta ett steg utan ville trava helatiden och galoppera när man travade.
Men det fanns bara något som sa klick. Så han fick följa med hem :)
Och idag har vi snart haft honom i 5 och ett halvt år! tänk vad fort tiden går och vad saker ändras!

Ojj, såg hur mycket jag har skrivit nu! om ni har orkat läsa hit så är nu klart bäst!

Min Pajaz.


/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0