10 Januari 2011 - Dagens Ridpass

Idag red jag Pajaz, jag brukar göra det när Elin jobbar eller sitter hemma och pluggar. Det blev en uteritt med Zanna, en tjej som också har häst i stallet, hästarna skrittade på bra framåt trots att det är isgata ute på vägarna. Usch.

Jag funderar på vad det kan vara som Pajaz inte gillar med skuggor, han blir rädd varje gång det kommer en bil som lyser upp vägen. Men troligtvis är det bara en sak han har för sig precis som de hästar som exempel inte vill gå i vattenpölar eller liknande. Men han är gullig ändå. För övrigt är det ganska tråkigt att rida nu för det är isigt och slaskigt så det blir svårt att göra annat än skritta. Jag gillar i och för sig inte snön heller men det är bättre med snö för då kan man trava och galoppera. Tur att man har fina hästar i allafall som lyser upp det tråkiga vintermörkret.

069

Pajaz som hårboll för någon vecka sedan (De flesta av mina bilder är fotade med en iPod touch därav inte den perfekta kvalitén, men jag har ju en syster som är fotograf så förhoppningsvis kan det bli bättre!

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0