Uteritter

Ibland när man rider ut kanske man inte rider en runda utan man vänder någonstans. Ibland om man vänder mitt på grusvägen så skrittar man bara och vänder runt, jag prövade en ny grej igår. Många tycker att det kan vara tråkigt att vända iställer för att "rida runt" men man kan alltid göra nått kul av det istället. Om man bara använder fantasin. Många har säkert gjort det innan men igår gjorde jag en "piruett" i galopp då när jag vände och bara fortsatte med det jag jobbade med sen. Jag behövde inte sakta av eller något utan jag jobbade på som jag gjorde innan jag vände. Flera tar tillfället i akt att jobba hästen under en halv volt som det blir när man vänder eller så vänder man bara. Jag tänkte man kan göra något kul av "det tråkiga" ;)

Haha, vet inte om ni förstår vad jag säger men det är lugnt det var bara en sån liten grejj jag tänkte på :P


med lite fantasi blir allting mycket roligare

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0