Torsdagens och fredagens ridning

I torsdags red jag en timma på ängen, jag varierade det mesta som att rida på hela ängen till att gå in på små volter, länga och korta stegen i alla gångarter. Måste säga att hon gjorde det riktigt fint jag behövde bara använda små hjälper och därefter var det bara att öka och minska ramen :)

Igår blev det en uteritt även den på cirka en timma, jag lade fokus på galoppen, det var ganska isigt men hon har ju fyra broddar i varje hov så pepparpeppar har hon inte halkat en enda gång på hela vintern. Men bara för att hon har broddar betyder inte det att jag gasar på utan jag rättare sagt tar det ganska lugnt, jag jobbar henne i en relativt aktiv men samtidigt långsam galopp och efter det varierar jag från att sitta i sadeln till att stå upp. Bra ridpass, jag hade iallafall en nöjd häst efteråt :P

Idag blir det några bilder som jag och mamma tog idag på stallets lilla sötnöt, Micro :D




han har så gulliga små ben ;)


haha, kan ni tänka er att jag har ridit på honom? :P Det var i och för sig ett antal år sedan nu, men ändå ;) Jag kanske kan skaffa fram ett kort på det :P

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0