Ridning

I förrgår och igår blev det "den vanliga" skritturen på vanligtvis 40 minuter, båda dagarna red jag barbacka fast jag hade träns. Jag brukar ha hackamore men jag "vågade" inte det för hon hade skrittats såpass många dagar och då blir hon lätt ding. Och klart att hon var det. Hon såg spöken överallt hon skulle trippa och studsa och tvärvända för en låda! Aja, det är Råttan vi snackar om, man får bara gilla läget :P

Idag däremot åkte jag in till ridhuset och red, det blev inte så jättelänge jag hoppade något språng också. I markarbetet kändes hon fin hon var extremt pigg trots att hon säkert sprungit i hagen tidigare idag för Pinokio kom hem igår kväll efter 10 dagar på Åby så dom har nog haft en rolig dag. Men när jag hade ridit ungefär halva passet började hennes energi ta slut lite jag tror inte att hon hade så mycket kvar när vi började heller menmen, hon var iaf. inte seg ;)


Råttan aka. Nuggi :P

/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0