Resultat Borås Grand Prix

Japp, då var debuten i Borås Grand Prix gjord! Jag hade inte förväntat mig något speciellt resultat egentligen men jag var ganska taggad men Louise klantar till det som vanligt. Jag sitter och ska mäta in rätt avstånd så hon istället kommer helt fel på hindrena och stannar. Lite onödigt av mig men jag gör det nog mest för att jag inte litar på att hon löser det själv så lägger jag mig i för mycket istället.

Två stopp blev det alltså uteslutning :P Första stoppet var redan på första hindret, sen stannade hon på tredje. Mitt fel båda gångerna. Jag hade "fasat" lite för hinder nummer två en stor bred oxer från väggen för hon "brukar" stanna då, men inte idag det är jag jätteglad för. 

När jag var på föreläsning i lördags för Jim sa han att man skulle tänka positivt så jag tänkte ta ut det positiva som jag ansåg positivt över dagen:
•Mamma var snäll och körde trots att det hade snöat (hon brukar inte vilja köra om underlaget är dåligt :P)
•Hon gick igenom veterinärbesiktiningen, haha
•Hon skötte sig fint på både framridningen och framhoppningen trots att det var knökat med andra stora hästar
•Vi hoppade mycket högre än vanligt på framhoppningen
•Hon gick in i den "läskiga" manegen trots att jag kände att hon egentligen inte ville
•Hon hoppade dem hindrena på banan som hon hoppade väldigt fint, syftar speciellt på tvåan där jag även vann lite över mig själv då det var det enda hindret på banan som jag inte gillade ;)
•Vi har fått lite rutin eller vad man ska säga :P
•Hon var duktig att ha att göra med idag, ibland brukar hon aldrig stå stilla och trippa runt :P

Okej, det får räcka fast jag tror faktiskt att det finns mer saker som var positivt med dagen! :)
 

första stoppet kom inte med på filmen




några bilder på banan :)








Jag vill också tacka Frida som är jättesnäll som ställer upp och hjälper mig! :D
/Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0