Hejsan



Bilder från när mamma och jag borstade lilla Micro i paddocken. ( Nelly hittade en ny bäästa vän, som inte var en hund...) :)

Hejsan

Jag vet att det har varit sämre än sämst uppdatering här på bloggen det senaste.
Men har varit ganska mkt runt omkring :)

Igår var det hur skönt väder som helst! jag var ut med Pajaz i  mer än en och en halv timma. ( Och jag frös knappt något.. våren kanske är påväg iallafall!! )
Jag jobbade mycket med att lösgöra honom och stärka hans bakdel.
När jag är ute och galopperar vill han helst fatta högre galopp, detta visar att han är svagare i sitt vänstra bakben, så det är bara att envisa med att han ska fatta vänster galopp.
Jag jobbade med detta igår och i slutet blev han riktigt fin. Men.... efter att jag hade fattat vänster galopp så så mycket ville han inte fatta höger igen, så då var det vara att sitta och vänta ut honom. ( han blir lätt väldigt uppstressad så det kräver att man är lugn och bara sitter stilla utan och hetsar upp sig) många övergångar är bra för att nollställa honom igen.

Noki, går mest bara ihagen nu. För att inte anstränga honom för mycket. Han får springa så mycket som han känner att han vill.
Vi ska till baka på onsdag kl 14 till Husaby Hästklinik. håller tummarna på att alla värden är som det ska!

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0