Gårdagen

Igår var det Dressyr träning med Pajaz. Det gick bra, han var dock lite för mycket frammåt. Men det var kontrollerbart, så då kände jag bara att jag tar det som en positiv sak.
Vi jobbade mycket det att få Pajaz att jobba med ryggen i alla gångarter.
Eftersom han är ganska över ambisös och ofta när man fattar galopp eller något likande så trampar han under sig för mycket så att tillslut blir trött i bakpartiet.
Så vårt mål var att han skulle inte över arbeta det, utan bara t.ex. falla in i galopp. Det är lättare sagt än gjort... Men i slutet lyckades vi få några mjuka och fina övergångar som jag var riktigt nöjd med :)

Har ingen film från träningen efter som mamma eller pappa var med och kunde filma. Utan de var iväg på återbesök på Husaby Hästklinik.

Noki är fortfarande inte riktigt bra så nu ska han gå på medicin i en månad till och sedan ska vi tillbaka igen.
Det är bara att gilla läget och göra det bästa av saken.. Men roligt är det såklart inte.


Bild på mig och Noki från i somras

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0