Dag 9 - Det här saknar jag

Dag 9 - Det här saknar jag

Jag vet att det har varit ganska dåligt med att skriva den presentationen på 13 dagar som jag skulle göra så nu ändrar jag lite för jag känner att jag inte hinner, pga av att det är mycket i skolan osv :)
Så nu blir det att jag ska skriva en i veckan kanske blir två om jag hinner^^ Så det är bara att vara uppmärksam så kommer det komma nu varje vecka framöver :)


Denna veckan tänkte jag skriva om något som jag saknar...

Det som jag verkligen känner att jag saknar är sommaren, värmen, träningslägret i NH som vi var på jag och Louise förra sommaren med våra pållar, tävla.
Nu ser jag att det inte var en sak men de tre första hör ihop kan man säga.
Jag tror att alla som har häst också längtar efter barmark, värme osv. Alla dessa sakerna gör det mer underlättande när det kommer till den vardagliga träningen. 
Att slippa tänka på broddar mm som behövs...!
Träningslägret tror jag att jag saknar bara för det som jag har sagt vädret, alla roliga minnen som vi har fått från det.

Men också att ha två friska hästar. Nu har Noki varit sjuk i över tre månader. Känner bara att jag vill kunna sätta igång honom nu. Och ha två friska hästar. Nu tänker säker många av er att vad är det hon sitter och skriver? Hon har ju två hästar?!
Men det tar mer mycket på en att veta att man har en häst som man är van att ha igång i tävlingsform, och som nu är tar tappat mycket av det.

En annan sak som jag saknar är att Tävla. Jag saknar det något enormt. Jag har inte varit iväg sedan i början av November. Så nu har den första abstinensen borta som man har den första månaden nu är det bara saknaden...
Jag saknar allt kring det, förberedelserna ( som man annars tycker är jobbigt), känslan som man har när man precis ska gå in på banan. Glädjen när det går bra och man är nöjd.
Att gå från att tävla nästan varannan helg till att inte tävla överhuvudtaget= inget roligt kan jag säga.
Som sagt jag saknar allt kring det.

oj! shit vad mycket detta blev men ni som har orkat läsa allt, en medalj till er!










/ Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0