Ridpass x 2

Pajaz
Idag fick han en uterunda på 1,5 timme. Det blev en väldigt massa skritt för hans del idag. Jag skrittade mest då jag ville ha han lugn innan jag travade och galopperade och han "små" travar gärna när man skrittar och jag ville ha "rena" skrittsteg en bra bit innan jag gjorde något annat. Han kan när han vill, och idag ville han stundtals och jag krävde också att ha han i låg form då blir det ännu svårare då han kan skritta på långa tyglar relativt lätt men när man har dom lite kortare så blir det gärna trav. Men det gick till slut, det gäller bara att inte ge sig.


Pajaz

Nuggi
Red ut med henne också i 1,5 timme. Fast det blev inte lika mycket jobb som med Pajaz, för jag red en ny runda idag med en annan tjej i stallet, men lite trav och galopp blev det iaf ;) Hon var ganska pigg idag det blev jag förvånad över, trodde hon skulle stå emot lite. Jag vet inte varför jag trodde det men det var bara en känsla jag hade när jag borstade idag, haha ;)


haha, min lilla Råtta reser sig upp lite roligt när hon rullat sig ;)

/Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0