Då var det dags...

Då var det dags att berätta det som jag inte kunde säga innan....

För ungefär två veckor sedan var jag och prov red en häst. Han heter Kapello,
en valack på 5år och 163cm i manken. Han har en bra hoppteknik och är väldigt ärlig på hinder. Han har Holsteiner och fullblod i sig. Han är efter E: Kavalero (Calano II) - Levis (Lear = Lady killer blod) - Ammans xx.

När jag prov red honom kan man säga att jag föll på en gång. Han har mjuka och fina gångarter och definitivt ett plus på galoppen! ;)
Han hoppar väldigt mycket med ryggen, så han hoppade mig närstan ur sadeln några gånger :P

Här är en film från när jag prov red honom, börjar hoppa i mitten av videon...

Kapello

Anledningen till att jag inte kände att jag kunde berätta något, var att jag ville vara säker. Och idag gick han igenom besiktningen så nu är det klart och på torsdag förhoppningsvis kommer han till stallet :)

// Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis! Som jag förstått det har du tre hästar? Hur hinner du med alla tre när Noki är igång? :-) Lr planerar ni att sälja någon? Dina föräldrar kanske rider också? :)

2011-04-18 @ 22:22:48
Postat av: Anna

Spännande! Fin häst!

2011-04-18 @ 22:51:55
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html
Postat av: Elin

sv: Tack! Det stämmer bra, nu har jag tre hästar :) Jag känner att jag hinner med att ha en till häst, och Noki är inte helt hundra... men när han blir bra tar jag ställning till hur jag kommer att göra. Jag har som planer med Kapello att träna upp han och få honom att komma upp i klasserna.

Mycket tack vare att jag kan ha tre hästar är att båda mina föräldrar kan hjälpa till så mycket som dom gör. Och så klart Louise som hoppar in och hjälper mig i bland med att rida någon häst :)

2011-04-24 @ 15:17:07
URL: http://capaill.blogg.se/
Postat av: Elin

Anna: sv: Tack så mycket! :) Det ska bli jätte spännande och se hur han utvecklas! :)

2011-04-24 @ 15:20:38
URL: http://capaill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0