3 April 2011

Idag red jag i Paddocken med Pajaz.
Man kan sammanfatta det med en mening...
Han var riktigt fin i början, sedan kom han in i sitt "jag vill inte" stadie, och mot slutet blev han jätte fin :) haha

Okej, lite mer detaljerat...
Ibörjan av passet så lätt jag honom få sträcka på sig och komma igång, så han blev varm i kroppen. Därefter började jag jobba honom med att länga och korta steget, utan att stressa upp sig.
När jag sedan hade jobbat en stund i galoppen, så tänkte jag träna honom på förvänd galopp, och det ville han inte idag...
Eller ja, det gick jätte bra när jag kom ur hörnet och tog sedan snett igenom men sedan tog det stopp. Men efter många om och men lossnade poletten, och jag kunde fortsätta.
Det roligaste var att han kändes som en helt annan häst efter det. Tänk som det kan bli ibland ;) haha

Pajaz

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0